maandag 15 september 2014

Kruimeltjestaart zonder suiker

Ja, ik ben hier nog steeds suikervrij aan het bakken.
Zwangerschapsdiabetes zorgt ervoor dat ik suiker nog even links moet laten liggen. Maar omdat ik zo kan genieten van een heerlijk zelf gebakken dessertje blijf ik hier vanalles uitproberen!

Ik koos één van de populairste berichten hier op de blog: kruimeltjestaart en maakte er een suikervrije versie van met stevia. Ook gebruikte ik appels en peren, gewoonweg omdat ik dat nog had liggen, je kan ook enkel appels gebruiken, of enkel peren, zoals je zelf verkiest.

Ingrediënten:
- 1 rol kruimeldeeg (kant-en-klaar uit de winkel, het moet niet altijd zo ingewikkeld zijn!)
- 1 appel, 2 peren
- 150 g bloem
- 60 g Stevia kristalkorrel
- 100 g boter
- 1 eetlepel Stevia kristalkorrel
- vanille extract

Recept:
1.  Leg je kruimeldeeg in de bakvorm, snij de randen af en prik er enkele gaatjes in de bodem met een
     vork.
2.  Schil de appel en de peren, snij ze in kleine blokjes (+/- 1 cm) en doe ze in een kom.
3.  Doe dan wat vanille extract erbij (naar eigen smaak) en de eetlepel Stevia kristalkorrel en meng
     alles.
4.  Leg het fruit vervolgens op het kruimeldeeg tot de bodem helemaal bedekt is.


5.  De kruimeltjes maak je als volgt … Meng de bloem en de suiker met elkaar.
6.  Doe er dan de boter bij in kleine stukjes en meng met je hand.
7.  Strooi de kruimels dan over het fruit. Zorg ervoor dat ze mooi bedekt zijn.
8.  Bak de taart ongeveer 35 minuten in een voorverwarmde oven van 180 °C.



Please, enjoy!!

1 opmerking: