donderdag 6 november 2014

Gemarmerde cupcakes

Het is hier tegenwoordig een beetje stiller op mijn blog... dat komt omdat wij hier thuis in volle voorbereiding zijn van de komst van ons eerste kindje. Dus ik heb even wat minder tijd om te bakken. Ik doe het nog altijd zeer graag en ik ben ook van plan, eens alles hier op zijn plooien is, de draad terug op te nemen. Maar eerst zijn er belangrijker dingen!

Gelukkig heb ik deze ochtend even een bakmoment kunnen inlassen om deze heerlijke, simpele, gemarmerde cupcakes te maken. Het is gewoon een variant op het basisrecept cupcakes dat hier al eerder verschenen is. Het leuke aan al de basisrecepten die op mijn blog staan, is dat je er eindeloos op kan gaan variëren.


Ingrediënten voor 12 cupcakes:
- ingrediënten basisrecept cupcakes
-  2 koffielepels cacaopoeder
-  een handvol chocoladeparels

Recept:
1.  Bereid deeg voor 12 vanillecupcakes volgens het basisrecept cupcakes (vergeet de oven niet voor
     te verwarmen!).
2.  Leg 12 cupcakevormpjes in een cupcaketray.
3.  Doe met een eetlepel in elk vormpje een schepje deeg (ongeveer 1/2 gevuld).


4.  Bij het overblijvende deeg meng je het cacaopoeder en de chocoladeparels.


5.  Doe vervolgens een schepje van het chocoladedeeg in elk vormpje. Dit mag er bovenop, of naast
     elkaar, dat steekt niet zo nauw. Ze zullen allemaal verschillend en rustiek uit de oven komen.
6.  Bak gedurende 20 minuten in de voorverwarmde oven.
7.  Laat afkoelen op een rooster.


Zie je eerder een grote gemarmerde cake zitten? Probeer dan zeker eens deze zebra cake!

Smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten