woensdag 27 augustus 2014

Homemade granola 2

Ik maakte eerder al eens granola. Dat was een gigantisch succes en de granola was dan ook in een mum van tijd allemaal op. Daarom werd het eens dringend tijd dat ik een tweede poging ondernam.
Vorige keer maakte ik granola met exotische vruchten, noten en chocolade, dit keer ga ik weer voor noten, kokos en allerlei besjes.

Ingrediënten:
-  500 g havermout
-  200 g notenmengeling (bv. studentenhaver)
-  50 g gedroogde cranberries
-  150 g gedroogde gojibessen
-  100 g lijnzaad
-  100 g kokospoeder
-  100 ml maple syrup/ahorn siroop
-  100 ml agave siroop

Let op, dit recept is goed voor een zeer grote hoeveelheid granola. Indien je hier niet zo veel van zal gebruiken, dan halveer je de hoeveelheden, of deel je het zelfs door 4.

Recept:
1.  Verwarm de oven voor op 160°.
2.  Voeg  de havermout, lijnzaad, noten en kokospoeder samen in een kom meng alles zeer goed door
     elkaar.
3.  Meng de agavesiroop met de maple syrup.
4.  Leg op 2 bakplaten met bakpapier, verspreid zeer netjes.
5.  Giet de siroop over de droge mengeling en meng alles goed.
6.  Bak in de oven gedurende 40 minuten, tot alles goudbruin en krokant is.
7.  Open in tussentijd af en toe eens de oven en hussel alles eens door elkaar. Als je dit niet doet, zal
     je veel grote brokken hebben, maar dat kan ook lekker zijn in je granola. Kies dus zelf of je dit wil
    of niet.
8.  Laat afkoelen op de bakplaat.
9.  Meng nu de cranberries en gojibessen door de granola. We bakken die niet mee omdat ze kunnen
     verbranden.
10.  Serveer dit in een kom verse yoghurt. Lekker!!


Je kan de granola een paar weken bewaren, in een goed afgesloten luchtdichte pot.
Have a good healthy breakfast!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen