dinsdag 22 juli 2014

American pancakes

Pannenkoeken maken een geslaagd vieruurtje! Ik postte op mijn blog al eerder een recept voor pannenkoeken en pannenkoekentaart. Maar heb je wel al eens de Amerikaanse pannenkoeken, ofwel American pancakes, geproefd? Deze zijn iets kleiner en dikker. Amerikanen zijn er dol op, ze eten ze zelfs al bij hun ontbijt, en het liefst met veel zoete garnituren erbij.



Ingrediënten:
-  225 g bloem
-  16 g bakpoeder
-  een snuifje zout
-  1 koffielepel kristalsuiker
-  2 eieren
-  30 g boter + boter om in te bakken
-  300 ml melk

Recept:
1.  Smelt de 30 g boter.
2.  Combineer alle ingrediënten (inclusief de gesmolten boter) in een mengkom en meng alles goed
     met een mixer. Je krijgt een lopend, glad beslag, iets dikker dan gewoon pannenkoekendeeg.
3.  Zet een grote pan of pannenkoekenpan op een middelmatig vuur.
4.  Doe een beetje boter in de pan en met een kleine pollepel giet je een hoopje deeg in de pan. Ik
     deed 2 pancakes per keer in mijn pannenkoekenpan.
5.  Wanneer er kleine belletjes op de pancake verschijnen, dan mag je hem omdraaien.
6.  Doe tussendoor opnieuw boter in de pan en bak het deeg volledig op.
7.  Serveer de American pancakes warm met vers fruit, zoals bij mij bijvoorbeeld: bosbessen en
     perzik. Of overgiet de pannenkoeken met maple syrup, of bestrooi met suiker, of je kan er ook wat
     verse slagroom bij eten.

 
Laat je maar eens gaan!
Smakelijk!

Bron: Nigella Lawson

Geen opmerkingen:

Een reactie posten