woensdag 17 april 2013

Foto's van de baklessen van de voorbije weken

De tweede module van Bakken voor Gevorderden loopt nog steeds, tot ergens in juni. Ondertussen zijn we nog steeds naarstig aan het bakken. Hieronder enkele foto's.


Van links naar rechts:
- Croissants
- Misérable
- Vlaai
- Rozijnenbrood
- Krokante havermoutkoekjes
- Paasbrood (normaal was het midden gevuld met banketbakkersroom, maar ja, ik lust dat niet.)
- Boterkoken zonder rozijnen en Zeeuwse boluskoeken
- Aardappelbrood
- Flan brésilienne

2 opmerkingen:

  1. tof dat je mijn blog hebt gevonden!
    waar volg je die lessen dan? ik sta op de wachtlijst voor PIVA in Antwerpen. Maar dat is echt een half jaar per soort van deeg... kan je al beginnen uittellen hoelang dat gaat duren. De croissants, maak je die met speciale toerboter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anke,

    ik volg die baklessen in het KISP van Eeklo.
    Wij werken met modules van een half jaar: 1) Basisvaardigheden bakken, nu ben ik bezig aan module 2) Bakken voor gevorderden.
    In september begin ik aan de derde en laatste module. Elke les maken we één soort brood en 2 andere desserts.

    Wij werken met alle soorten deeg eigenlijk.
    De croissants hebben we inderdaad met speciale toerboter gemaakt. Dat was heel leuk om te doen, maar ik weet niet of ik dat zo snel thuis nog eens opnieuw zou doen :-)

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen