maandag 23 december 2013

'Chocolademelk de luxe' een homemade cadeautje!


Jaja morgenavond is het kerstavond, de huizen vullen zich met lekkere geuren en allerlei pakjes worden geopend. Wanneer je bij iemand thuis uitgenodigd wordt om een feest te komen vieren, vind ik het altijd leuk een zelfgemaakt cadeautje mee te brengen.
Dit kan misschien nog een ideetje zijn om morgen mee te brengen voor de gastheer/vrouw: 'Chocolademelk de luxe'.
Het ideetje haalde ik trouwens op Pinterest, een eindeloze bron van inspiratie voor mij!


Het is een receptje voor enkele koppen heerlijke luxueuze chocolademelk. Al de ingrediënten verpak je in een mooie tas of mok en je hangt er een receptkaartje aan en klaar is kees!
Ik geef je de ingrediënten mee, maar de hoeveelheden bepaal je zelf. Het hangt bijvoorbeeld af van de grootte van je kop of tas, van de aanbevolen verhouding melk ten opzichte van het chocopoeder, of ook van de persoonlijke voorkeur (veel of weinig chocolade/marshmallows). De ontvanger van het cadeautje moet enkel nog melk toevoegen en alles opwarmen, en dan heeft hij/zij enkele heerlijke koppen chocolademelk.

Ingrediënten:
-  instant chocopoeder (bv. Nesquik)
-  witte chocolade druppels
-  pure chocolade druppels
-  mini-marshmallows
-  een glazen tas of kopje
-  een mooi lintje
-  een rond stukje papier of stof
-  een kaartje voor je recept


Dit schreef ik op mijn receptkaartje:
 
Chocolademelk de luxe  (goed voor 3 à 4 koppen)
* doe 600 ml melk in een pannetje en warm op een zacht vuur
* doe de ingrediënten erbij
*  geniet van je warme chocolademelk!

Bekijk dus goed de verpakking van jouw instant chocopoeder en schrijf de juiste hoeveelheid melk en het aantal koppen op je receptkaartje. Op de achterkant kan je nog een leuke wens of je naam schrijven. Een zelfgemaakt cadeautje is toch altijd leuk om te krijgen?! Maar zeker ook om te geven!

Happy Holidays!
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten